Søgeoptimering er en markedsføringsstrategi, hvor du meget hurtigt kan forøge kundernes besøg på din hjemmeside og dermed din indtjening. Søgeoptimering betyder at synliggøre din hjemmeside på diverse søgemaskiner på internettet, så den er lettere at finde i en bred søgning.
Den mest normale søgemaskine at optimere til, er Google, fordi Google er europæernes fortrukne søgemaskine. Helt op til 96 % benytter denne søgemaskine, når de skal finde et firma eller har et spørgsmål de ønsker at få svar på.
Lader du In Mente Design søgeoptimere din hjemmeside, vil den også blive lettere tilgængelig på flere andre søgemaskiner, f.eks.: Yahoo, Msn, jubii og Altavista osv.
Din hjemmeside skal være højt placeret i søgemaskinerne. Altså helst ligge på google side 1. For at dine kunder finder din hjemmeside.
De ting man med sikkerhed ved, er at søgemaskinerne indeksere på opbygningen af hjemmesiden, dvs. den kodning der ligger bag hjemmesiden. Jo nemmere søgemaskinen kan læse kodningen, desto bedre placering. Der ud over er det vigtigt at udfylde sidetitler, metadescriptions m.m. hvilke er elementer der selvfølgelig indgår i en CMS-løsning fra InMente design.
Responsive design 7 mobilvenligt design samt SSL Certifikat har også indflydelse på din placering på Google, samt mange øvrige elementer, som vi altid rådgiver dig om, hvis du gerne vil placeres højt på Google.
Resultatet af en søgeoptimering er ikke noget, der sker fra dag til dag. Når optimeringen er lavet fra In Mente Designs side, begynder søgemaskinerne at indeksere hjemmesiden med det samme, men der kan gå uger og måneder, inden du kan se den fulde effekt af søgeoptimeringen.
Det er derfor vigtigt, du gør dig nogle tanker, inden du vælge det firma, du ønsker der skal optimere din hjemmeside, fordi samarbejdet vil være vedvarigt, for at du får det optimale ud af det. Det kan godt være din hjemmeside ligger på side 1 på Google den ene dag, for så ugen efter at dumpe ned på side 10. Det er der In Mente Design som din samarbejdspartner træder til og kan hjælpe dig.
Når en kunde søger på din branche eller et af dine valgte søgeord, så er der stor forskel på, om kunden ser din hjemmeside blandt de øverste på side 1 eller på side 5 eller 7.
Statistisk set vil kunden ikke se din hjemmeside, hvis den længere væk end side 4.