Ønskebarn
Bog: Projekt Ønskebarn
- se pdf: udsnit af bogen
Tryksager er mange ting. Der kan være tale om store produktkataloger eller små husstandsomdelte flyers. Måske er det en bred palette af forskellige typer, hvad enten det er, kan In Mente design være behjælpelige. Tryksager har også forskellig effekt alt afhængig af målgruppe og produkt.
Hos In Mente design er der stor fokus på ensartethed og sammenhæng mellem tryksagernes udtryk samt virksomheden profil. Der skal være genkendelighed og budskabet skal stå tydeligt frem, så det ikke drukner i mængden af grafiske detaljer.
Eksempler på tryksager: bøger, magasiner, brochurer, årsberetninger, kataloger, nyhedsbreve, foldere, pjecer, plakater mm. Og når filerne er lavet, er det også muligt at bruge dem på websitet, fx. i et pdf-modul.
Der er mange forskellige måder at præsentere virksomhedens produkter / ydelser på. En brochure eller en folderkan være en god platform, som kan bruges til omdeling, direct marketing, på messer, salgmøder og mange andre tiltag.
Ved udarbejdelse af virksomhedens nye brochure / folder er det vigtigt, at holde fokus på hvorledes budskabet kommunikeres. Det skal gøres enkelt og knivskarpt, så det ikke drukner i mængden. Det er også vigtigt at bevare en grafisk genkendelighed fra de øvrige markedsføringstiltag. Den grafiske profil / identitet for virksomheden skal gennemsyre alle aspekter af markedsføring, hvadenten det er den nye brochure / folder man står med i hånden eller om man ser en annonce i avisen, et visitkort eller besøger hjemmesiden, skal der være genkendelighed.
Hvorfor genkendelighed?
Genkendelighed i alle markedsføringtiltag er så utrolig vigtig, fordi det skaber tillid. Jo mere genkendelig den visueller identitet er, jo mere tryg er kunderne ved at handle med virksomheden, fordi kunde føler, de kender virksomheden.
Innovationskonkurrence
- se pdf
Produktfolder
- se pdf
Forskellige tryksager bl.a. annoncer og profilbrochure
- se pdf: profilbrochure, 3-fløjet med åbning midt på.
Forskellige tryksager, bl.a. folder, annoncer, messemateriale, messedisplay, powerpoint m.m.
- folder - se pdf
Vælger jeres virksomhed at annoncerer, er det vigtigt at være meget konkret i budskab og design. Annoncer må ikke være for massive, da læserne typisk kun kaster et blik hen over siden. Fanger annoncen ikke blikket, fordi den er for anonym eller for kompakt, er penge spildt. Derfor er det vigtigt at skære ind til benet og lavet et grafisk design, der vækker opmærksomhed.
Produkt- og/eller kundepræsentationer samt forskellige templates i PowerPoint og Word er ikke uden betydning, når jeres virksomhed kommunikerer med kunderne.
Identitet og genkendelighed er vigtig og det betaler sig ofte, at få lavet et par gode templates, som bruges til alt. Derved sparer I tid hver gang et dokument/præsentation skal laves og I sikre, at den grafiske linie og identiteten er i orden.